Motorové létání v Olomouci před 2. světovou válkou

Fotogalerie z historie Hanáckého aeroklubu


FOTO: Blériot ing. Jana Kašpara v Neředíně dne 21.8.1910.
První letadlo v Olomouci! Blériot ing. Jana Kašpara na cvičišti v Neředíně dne 21.8.1910.
FOTO: Letouny propagační letky Olomouc na letišti v Neředíně, 1932.
Letouny propagační letky Olomouc na letišti v Neředíně, 1932. Zprava: Letov Š-19, OK-ALL, Letov Š-10, OK-ILL, Letov Š-18, OK-LIH, Letov Š-10, OK-LIA, Aero A-26, OK-LIF,Aero A-26, OK-LID.
FOTO: Dvojice Aero A-26 při hubení sosnokazu v prostoru Malacky, červen 1932.
Dvojice letounů Aero A-26, OK-LIF a OK-LID, při hubení sosnokazu v prostoru Malacky, červen 1932.
FOTO: Letoun Aero A-26 v roli „práškaře“ na letišti Malacky, 1932.
Letoun Aero A-26, OK-LIF, v roli „práškaře“ na letišti Malacky, 1932.
FOTO: Letov Š-10 a Aero A-15 na leteckém dnu v Krnově 24.9.1933
Letecký den v Krnově 24.9.1933. Vpředu Letov Š-10, OK-ILL, vpravo Aero A-15, OK-ILN.
FOTO: Aero A-26 na leteckém dnu v Letovicích 10. 9. 1933.
Letecký den v Letovicích 10. 9. 1933. Vlevo letoun Aero A-26, OK-LID, propagační letky.
FOTO: Letecký den v Letovicích 10. 9. 1933. Vyhlídkové lety s obecenstvem.
Letecký den v Letovicích 10. 9. 1933. Vyhlídkové lety s obecenstvem.
FOTO: Rotmistr Bedřich Chovanec v Letov Š-19 na leteckém dnu v Bruntále 16. 7. 1933.
Letov Š-19, OK-ALL, složil převážně k vyhlídkovým letům. Zde rotmistr Bedřich Chovanec na leteckém dnu v Bruntále 16. 7. 1933.
FOTO: Letov Š-19 s personálem na leteckém dnu v Bruntále 16. 7. 1933.
Letov Š-19, OK-ALL, celý červený s personálem propagační letky na leteckém dnu v Bruntále 16. 7. 1933.
FOTO: Letov Š-10, OK-LIA, propagační letky, 1934.
Letov Š-10, OK-LIA, propagační letky, 1934.
FOTO: První vlečný letoun v ČSR, Letov Š-10 OK-ILL, Neředín, 1933.
První vlečný letoun v ČSR, Letov Š-10 OK-ILL na letiši Neředín v roce 1933. Vlečné zařízení je nad trupem.
FOTO: Letov Š-20, OK-LEO, byl na všech plochách červený.
Letov Š-20, OK-LEO, byl na všech plochách červený.
FOTO: Jediný olomoucký Letov Š-18, OK-LIH, 1932.
Jediný olomoucký Letov Š-18, OK-LIH, 1932.
FOTO: Beta-Minor Be-50, OK-EAF, Hanáckého aeroklubu.
Beta-Minor Be-50, OK-EAF, Hanáckého aeroklubu. Sloužil v letech 1937-1939.
FOTO: Dvoumístná Praga E-114 „Air Baby“.
Dvoumístná Praga E-114 „Air Baby“.
FOTO: motorem Persy.
Sportovní letoun Zlín XII s motorem Persy.
FOTO: Personál propagační letky Olomouc před letounem Aero A-38.
Personál propagační letky Olomouc před letounem Aero A-38, OK-ACB, na letišti v Holici roku 1937.
FOTO: Sanitní letoun propagační letky Aero A-38 se špalírem zdravotních sester.
Sanitní letoun propagační letky Olomouc Aero A-38, OK-ACB, se špalírem zdravotních sester. Letiště Holice, 1938.
FOTO: Pilotní žáci akce „1000 pilotů“ u letounu Praga E-39G.
Pilotní žáci akce „1000 pilotů“ u letounu Praga E-39G, OK-ECC. Zleva dole: Dostálek, Friml, Valoušek; nahoře: Sladký, Tichý.
FOTO: Beneš-Mráz Be-60 „Bestiola“, OK-LOG, Hanáckého aeroklubu, 1938.
Beneš-Mráz Be-60 „Bestiola“, OK-LOG, Hanáckého aeroklubu, 1938.
FOTO: Letov Š-218 v Holici, v pozadí Tatra T-131.
Letov Š-218, OK-LOE, Hanáckého aeroklubu. Letiště Holice, 1938. V pozadí Tatra T-131, OK-TAF.






© HAO, 2002